پایان دوران

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست، هر کجا هست خدایا به سلامت دارش


شهیدان را شهیدان می شناسند

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

تحلیل متفاوت از نتایج انتخابات ریاست جمهوری؛

وحید یامین‌پور: انقلاب در چنبرهٔ اشرافیت سیاسی نمی‌ماند. دوقطبی راست - چپ در اوایل دههٔ هشتاد و با انتخاب شورای شهر دوم و مجلس هفتم جای خود را به دو قطبی اصولگرا - اصلاح طلب داد و با انتخابات ریاست جمهوری نهم اشرافیت سیاسی رسماً منزوی شد اما اصولگرایان طی این ۱۰ سال، خودشان با اتّکای به کانون‌های قدرت و ثروت بار دیگر به بیماری اشرافیت سیاسی مبتلا شدند. 

انتخابات ریاست جمهوری اخیر اثبات کرد گفتمان انقلاب، اشرافیت سیاسی را برنمی تابد و نسخه‌های اصل و بدل اصولگرایی را از هم باز می‌شناسد. معتقدم دو قطبی اصولگرا - اصلاح طلب هم با این انتخابات به پایان رسیده و امروز میلیون‌ها جوان انقلابی که فریب اشرافیت سیاسی را نمی‌خورند با یک «نخ تسبیح» و نه با اتکای به قدرت و ثروت بهم پیوسته‌اند. 

هرچند این گفتمان پویا و سرزنده برنده انتخابات نشد امّا حتی گفتمان رقیب هم می‌داند که این جبهه موثر‌ترین نیروی سیاسی و فرهنگی را برای ساختن آینده دارند. گفتمان انقلاب در چنبره اشرافیت سیاسی نمی‌ماند و هر جریانی - حتی جبههٔ پایداری - اگر سازمان را بجای آرمان بنشاند، به سرنوشت جریان راست و شبه اصولگرایان دچار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۵
م. ولی نژاد

گزیده ای از مواضع تامل برانگیز و تاسف آور آقایان ولایتی و قالیباف درمورد حضور سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه آمریکای جنوبی و در ادامه تحلیل زیبای آقای دکتر حسن عباسی درباره اینگونه سخنان ناپخته و نسنجیده.


مشاهده کنید


با وجود چنین تفکرات و مواضعی از این آقایان، جای تعجب بسیاری است که چطور برخی از دوستان از لزوم ائتلاف حول اینچنین افرادی صحبت می کنند. آیا شما بین این مواضع با مواضع اصلاحطلبان تفاوتی می بینید؟ آیا مواضع سیاسی امثال روحانی از آقای ولایتی با آنهمه ادعا، اصولگرایانه تر نبود؟

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۵
م. ولی نژاد