پایان دوران

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست، هر کجا هست خدایا به سلامت دارش


شهیدان را شهیدان می شناسند

کف و سوت BBC برای ترویج دولتی سکولاریسم

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۱ ق.ظ

کیهان:
اظهارات توام با حاشیه‌سازی رئیس‌جمهور با استقبال محافل مخالف جمهوری اسلامی و برخی افراطیون مدعی اصلاحات مواجه می‌شود.
شبکه دولتی بی‌بی‌سی طبق معمول چند ماه گذشته از سخنان حاشیه‌ساز روحانی استقبال کرد و میزگردی ترتیب داد. مهدی خلجی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب که اکنون در موسسه خاور نزدیک واشنگتن فعالیت می‌کند، به بی‌بی‌سی گفت: صحبتی که آقای روحانی کرده به نظر من شاید انقلابی‌ترین(!) سخنی است که بشود در جمهوری اسلامی زد. اینکه حکومت موظف نیست افراد را به زور به بهشت ببرد. این کاملا در تضاد با اساس ایدئولوژی اسلامی و فلسفه وجودی جمهوری اسلامی است.
خلجی افزود: جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اساسا بر این فکر و فرض مبتنی شده که حکومت موظف است شریعت را در جامعه اجرا کند. اگر ما بگوییم که حکومت موظف نیست مردم را به بهشت ببرد یعنی کار حکومت اجرای شریعت نیست و در حقیقت تمام نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی زیر سوال می‌رود. بنابراین سخنی که روحانی گفته و مخالفتی که برخی ائمه جمعه کردند یک تضاد و یک تنش جدی و بنیادی است.
وی تصریح کرد: این به نظر من یک موفقیت برای کسانی است که خواهان پایان حکومت دینی در ایران و جدایی دین از دولت هستند.
خلجی اظهار داشت: به نظر من روحانی به درستی تشخیص داده است که باید از حکومت ایران ایدئولوژی‌زدایی بشود.
همکار شبکه دولتی انگلیس آنگاه گفت ایران برای همکاری با غرب و خروج از انزوا باید ایدئولوژی‌زدایی کند و روحانی نیز این را می‌داند!
خلجی اضافه کرد کسانی به حکومت دینی اعتقاد ندارند و این مسئله که حکومت شریعت را اجرا نکند، فراتر از مسئله سیاسی و مسئله‌ای برای هویت جمهوری اسلامی است چون جمهوری اسلامی حکومتی است که وظیفه خود را اجرای شریعت می‌داند و آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای هم به آن معتقد هستند. بنابراین مسئله این نیست که در درون حاکمیت فرد چگونه فکر می‌کند چون مسئله اساس جمهوری اسلامی است.
از سوی دیگر شبکه صهیونیستی بالاترین در تحلیلی نوشت: ادبیات روحانی تغییر یافته و تهاجمی شده به ویژه که مشخصا از منبر به عنوان ابزار ابلاغ پیام روحانیان نام برده و عمر منبر یکطرفه را پایان یافته تلقی کرده است... حرف‌های روحانی در مورد مسائل مربوط به ایدئولوژی و مبانی فلسفی حکومت، زلزله(!) ایجاد می‌کند اگر که با همین توان و توالی تکرار کند و به مغز متحجرین حوزه بکوبد و وادارشان کند بیایند وسط(!). این کار اگر تداوم پیدا کند از هر عمل سیاسی مقطعی با ارزش‌تر است زیرا این دست فرمانی که او گرفته دقیقا به مقصد  عرفی‌تر [سکولار] کردن حکومت است. باید به او خسته نباشید گفت و منتظر ماند که از هر تریبونی استفاده کند. مچکریم. مهم نیست این از کجا می‌آید. مهم خود این دست فرمان است.

......

یادآور می‌شود اظهارات اخیر روحانی با استقبال مشابه در روزنامه‌های زنجیره‌ای نظیر شرق، اعتماد، آرمان، آفتاب یزد و... مواجه شد.
برخی صاحب‌نظران معتقدند کانالی دارای نفوذ از سوی افراطیون درصددند بلایی را که سر خاتمی و سپس موسوی و کروبی در زمینه تقابل با نظام و انقلاب و سپس سرشکستگی فراهم آوردند، برای دکتر روحانی بازسازی کنند و انتقام سخنرانی 23 تیر 78 وی علیه فتنه‌گران  مزدور بیگانه را بگیرند.
در عین حال مردم از دولت و رئیس‌جمهور توقع دارند که به جای اظهارات تنش‌زا یا حاشیه‌ساز، به وعده‌های اقتصادی داده شده عمل کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۲
م. ولی نژاد

نظرات  (۱)

ای وای اگر صیاد من غافل شود از یاد من

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">