پایان دوران

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست، هر کجا هست خدایا به سلامت دارش


شهیدان را شهیدان می شناسند

نه کلاهک نه کلاه

شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۶ ق.ظ

با گذشت چند روز از انتشار یادداشت مدیر مسئول کیهان با عنوان «نه کلاهک نه کلاه» که در آن به بررسی تحلیلی و فنی توافق ژنو پرداخته شد، همچنان محافل رسانه‌ای فعال در فتنه سبز به آن واکنش نشان می‌دهند. پس از آنکه روزنامه‌های آمریکایی «نیویورک تایمز»، «وال‌استریت ژورنال» و... نوشتند که رویه روزنامه کیهان معادلات «توافق ژنو»را بر هم می‌زند، باز هم ضدانقلاب‌ها به میدان آمدند تا راهکارهای «کنترل اثرگذاری کیهان» را تجویز کنند.
سایت صهیونیستی «بالاترین» که در فتنه سبز نقش فعالی داشت و آشوبگران را هدایت می‌کرد در این باره می‌نویسد: «نقد شریعتمداری در سرمقاله نه کلاهک نه کلاه یکی از قوی‌ترین و صریح‌ترین و بهترین نقدهایی بوده است که به محتوای توافق ژنو نوشته شده است؛ و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده پر و بال بیشتری هم خواهد گرفت. پرسش‌های صریحی که شریعتمداری در نقد خود پرسیده سؤالات کلیدی و بسیار مهمی هستند که احتمالاً فعلاً پاسخی بغیر از «انشاءالله که اینطور نشود» یا «باید به قول غرب اعتماد کرد» و نهایتاً «تازه ما که چیزی از دست نداده‌ایم اگر غرب زیاده‌خواهی کرد توافق را بهم می‌زنیم» از سوی دولت نخواهد داشت. و بدیهی است که این پاسخ‌ها نیز آتش هجوم تندروان را بیشتر و بدتر تیز می‌کند».
«بالاترین» در ادامه این مطلب آورده است: «دولت روحانی بیش از اندازه کند و خوش خیال است. در حال حاضر روحانی نباید اجازه بدهد زمین مبارزه را مخالفانش]!؟[ انتخاب بکنند و او را در پیامدهای توافق ژنو به بازی دفاعی وادارند. روحانی ابزارهای زیادی دارد در همه حوزه‌های غیر اقتصادی- از سیاست داخلی گرفته تا آزادی‌های اجتماعی و حقوق شهروندی و آزادی‌های فرهنگی و...- و باید بسرعت در این حوزه‌ها فعال شود تا رقیب مجبور از تقسیم و تحلیل نیرو بشود. از همه اقداماتی که روحانی می‌تواند استفاده کرده و مخالفان را منفعل کند یک اقدام منحصر بفرد است که شاه کلید است. و اگر روحانی بتواند آن را بچنگ بیاورد نه تنها کل بازی را بنفع خودش تغییر مطلق می‌دهد بلکه می‌تواند یارگیری عظیمی هم بکند برای پشتیبانی. و آن شاه کلید همان آزادی موسوی و کروبی از حصر است. اگر روحانی بتواند- بزودی نتواند دیگر نخواهد توانست- حصر سران جنبش سبز را بشکند علاوه بر فرستادن مخالفان به تعطیلات و ایجاد شور در جامعه هدف (سیاسی و رسانه‌ای و دانشگاهی) خواهد توانست از پشتیبانی موسوی و کروبی هم بهره برده و خودش را از منگنه مخالفان نجات بدهد.»

---------

کیهان 14 آذر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۶
م. ولی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">